Daging blackpepper

Daging masak hitam yang menyelerakan~

Huhu aku suke menu nih so aku pun banyak belajar la daripada pelbagai chef tidak bertauliah macam opah n opah aji aku.. Hehhe weh jangan la korang menidak kan kebolehsedapan masakan mereka. Boleh tahan la dari menu biasa~ Hmm ok la ni menu dan cara masakan aku la.. tak taw la plak kalau korang rasa xsedap jangan bwk periuk mai umah nk ketuk aku lak.. hahaha!

OK begini cara nya.. daging tu hiris ikut melintang urat..sebagai cth kalau urat dia menegak, korang kene hiris melintang sebab jangan bagi liat.. Then perap daging tu dengan garam,gula,asam jawa, kicap, lada hitam yang ditumbuk (bukan penumbuk eh), bawang yang ditumbuk dan sedikit cili blender atau cili melaka utk org yg ske pedas.. Ha kire2 dh sempat la korang menyapu umah tu korang panaskan kuali atau periuk, then boh minyak sket, then boh je segala perapan daging yang korang dh buat sebelum menyapu umah td.. hehe. ok pastu make sure dia xmelekat kacau2 la.. kalau yg ske makan ala2 banjir tu boh je air sikit untuk kuah.. minyak banyak lg sedap tapi xelok la untuk kesihatan. dan untuk men sahih kan lagi kesedapan daging blackpepper tu td, korang boh la sedap rasa.. hehehe.. then sedia dimakan dengan nasik cap pae pon

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment